Thursday 30 June 2016

Kenapa Perlu Simpan Emas?

Bismillah
Assalamualaikum wbt. Apa khabar semua? Alhamdulillah. Didoakan agar kawan² semua sentiasa di dalam redha Allah dan diberkati oleh Nya. 

Saya nak kongsi manfaat simpanan emas. KENAPA KITA PERLU SIMPAN EMAS?


Pengalaman saya sendiri, saya mula menyimpan emas setelah timbul kesedaran wang mudah bocor dan selalu melebihkan kehendak berbanding keperluan. Setiap bulan wang gaji habis begitu sahaja, tiada simpanan demi masa depan. 

Alhamdulillah setelah setahun bermula, saya pun tidak menyangka akan mempunyai simpanan sekarang. Memang betullah kawan² kata, 1gram yg pertama akan menarik gram² yg berikutnya. Emas tidak menjadikan kita kaya serta merta tapi in shaa Allah mengelakkan kita daripada jatuh miskin. 

In shaa Allah lain entri, saya ingin kongsikan bagaimana fungsi emas² yang kita simpan. Jumpa lagi.

Dhiya Hasbollah 
Gold Advisor
019-6623927

No comments:

Post a Comment