Monday 20 June 2016

LANGKAH PERTAMA DARI GRAM KE KILO


Bismillah

Assalamualaikum wbt


''Ya Allah, Mohon anugerahkan padaku di bulan ini dengan ketaatan orang-orang yang khusyu serta lapangkanlah dadaku dan dengan taubat orang-orang yang rendah diri. Dengan kekuatan-Mu. Wahai tempat berlindung bagi orang-orang yang ketakutan"

Salam 15 Ramadhan.

Hari ini ingin berkongsi bagaimana saya bermula sebagai penyimpan emas. Saya bermula awal tahun 2015, tapi masa tu belum mendaftar diri sebagai ahli. Starting saya beli 2 gram, untuk anak2. Sebab fikir, nak simpan untuk masa depan mereka. Akhirnya dengan rela hati, pada 6 Ogos 2015 saya pun join ahli. Bila dah join grup wassup minat untuk tambah gram semakin bertambah. Makanya, pada bulan November 2015, saya pun upgrade kepada stokis. Sememangnya banyak kelebihan stokis berbanding ahli. 

Kenapa saya pilih simpanan emas?

  • emas kalis inflasi
  • emas adalah aset selamat yang mampu melindungi nilai aset simpanan kita
  • nilai emas tetap kukuh, stabil dan sentiasa tinggi nilainya
Yang pastinya, emas sentiasa bernilai dan boleh difungsikan serta boleh melipatgandakan nilai simpanan kita. Kalau belum segram bagaimana mungkin dapat sekilo? Dan ingatlah, ada duit belum tentu ada emas. Tapi ada emas pasti ada duit.

Wassalam



No comments:

Post a Comment